Prečice

Najveći investitori privatnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini
Oct 14, 2015

Najveći investitori privatnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini

INTERVJU: generalni sekretar BURCH univerziteta Mr. Esad Oruč


1. Vratimo se nekoliko godina nazad. Od osnivanja BURCH-a 2008. godine do danas, šta se promijenilo?

 Govoriti o BURCH  univerzitetu nekoliko godina unazad za mene lično znači govoriti o jednom veoma dugom nizu uspjeha koje je ova visokoškolska ustanova postigla za jedno relativno kratko vrijeme. Ukoliko bi ipak želio da cijeli taj period sumiram u nekoliko rečenica, onda bih sa sigurnošću mogao reći da se radi o ispunjenju jednog dijela dugoročne strategije razvoja ove ustanove. Upravo je riječ "strategija" ključ svih pozitivnih promjena u razvoju našeg univerziteta. Pored jasne strategije i opredjeljenosti menadžmenta univerziteta za ispunjenje iste, neizostavan faktor u ocjeni rada  čini bogato iskustvo osnivača, Bosna Sema obrazovnih institucija, na polju obrazovanja. S tim u vezi, iako prema svim parametrima mlada ustanova, univerzitet je od samog početka koristio bogato iskustvo Bosna Sema obrazovnih institucija sticano unazad 20tak godina kroz predškolsko, osnovno, srednjoškolsko obrazovanje, ali i iskustva sestrinskih i bratskih univerziteta širom svijeta. Ovaj prvi dio razvojnog puta univerziteta možemo okarakterisati i kao period velikih infrastrukturnih ulaganja, praćenih neizostavnim razvojem i investiranjem u ljudske resurse. Malo je poznato da su upravo Bosna Sema obrazovne institucije najveći investitor, ali i najveći poslodavac u oblasti privatnog obrazovanja, ne samo u našoj zemlji već i u regionu. Svjesni svega navedenog, BURCH  univerzitet je od samog početka prepoznao svoju društvenu ulogu i odgovornost, tako da se danas o našem univerzitetu gotovo neizostavno govori kao najuspješnijem univerzitetom u BiH. Sada je to jedna akreditovana ustanova sa diplomom priznatom svugdje u svijetu, ustanova na kojoj se obrazuju studenti iz preko 25 zemalja svijeta, a nastavu izvodi akademsko osoblje iz preko 10 razlicitih država.

 2. Četiri godine zaredom BURCH  je proglašen za najbolji privatni Univerzitet u Bosni i Hercegovini. Kažite nam šta ga je to izdvojilo od ostalih i izdiglo na prvu poziciju?

 Moram priznati da formalno priznanje u vidu proglašenja našeg univerziteta za najbolji privatni univerzitet na webometrics svjetskom rangiranju univerziteta za nas predstavlja i dodatni argument da su aktivnosti univerziteta usmjerene u pravom smjeru. Šta je to što je naš univerzitet dovelo do ovog cilja, većim dijelom je već kazano u odgovoru na prethodno pitanje, ali bih još dodao da je to ujedno i rezultat naših želja da BURCH  univerzitet izraste u predstavnika nove generacije univerziteta u kojem je ravnopravno sa komponentom obrazovanja zastupljen i naučnoistraživački rad, ali i inovativnost i poduzetništvo kroz mentorstvo i savjetovanje studenata. 

 3. Često smo u prilici čuti kako su privatni fakulteti manje kvalitetni te kako se do diploma dolazi novcem a ne znanjem. Šta imate reći po tom pitanju?

 Nažalost, tvrdnja koju ste iznijeli u vašem pitanju, kada govorimo o privatnim univerzitetima u BiH i nije toliko daleko od istine. Smatram da je to odraz jedne sveukupne krize društva, u kojem je sistem vrijednosti jako narušen. U jednom takvom ambijentu nisu iznenađujuće ni pojave tog tipa. One su naprosto jedna realnost od koje ne treba bježati već je neophodno svakodnevno nastojati djelovati na uzroke iste. Smatram da je u posljednjem slučaju odgovornost podjednaka na svima nama. Država treba razviti mehanizme koji će napraviti jasnu selekciju između univerziteta kojima je to primarni cilj i onih koji su svoje djelovanje uskladili sa stvarnom misijom univerziteta. Posljednja akreditacija je bila prilika za to. U kojoj mjeri je ona to i uspjela ostaje da se vidi.

 Mi smo od samog početka bili svjesni činjenice da ćemo odmah po osnivanju biti bačeni u isti "koš" sa svim tim univerzitetima, ali smo napravili i niz strateških koraka koji su nas jasno odvojili od svega navedenog. Dozvolite mi da ukratko elaboriram o čemu se radi

Vođeni definicijom obrazovanja kao neprofitnom djelatnošću, BURCH  univerzitet je razvio sistem finansijskog djelovanja u kojem se sva ostvarena dobit  usmjerava na daljne investicije, što je svakako vidljivo i kroz infrastrukturna ulaganja. Drugi važan korak tiče se samih studijskih programa. BURCH  unvierzitet se naročito u početnoj fazi razvoja opredjelio za osnivanje primarno inžinjerskih smjerova koji iziskuju velika ulaganja u prostor, opremu, laboratorije i ljudske resurse, što nije slučaj sa većinom privatnih univerziteta koji su primarno orijentisani na društvene i humanističke nauke koje ne povlače za sobom veća ulaganja. Treća razlika tiče se samog nastavnog procesa. Većina privatnih univerziteta svoj nastavni proces zasniva na pola radnog vremena što s našim Univerzitetom nije slučaj. Naime, cjelokupan nastavni proces, na svim ciklusima studija, baziran je na tzv redovnom studiju koji znači i obavezno prisustvo studenta na predavanjima i redovno izvršavanje nastavnih obaveza. Ovo posljednje postavljeno je sa ciljem jasne selekcije studenata koji su istinski opredjeljeni za studiranje i pokazalo se kao veoma učinkovit mehanizam u prethodnom periodu.

Potvrdu ispravnosti ovog "težeg" puta svakodnevno dobijamo od poslodavaca kao krajnjih korisnika naših usluga. Smatram da će upravo poslodavci biti najjači i presudan faktor u suzbijanju ove negativne prakse u našoj akademskoj zajednici. 

4. Spomenuli smo već kako je BURCH  4 puta proglašen najboljim privatnim univerzitetom u BiH, kakva je Vaša vizija BURCH-a u skorijoj  budućnosti. Planirate li neke izmjene? Uvodite li nove fakultet ili odsjeke? 

 Kao i prethodnih godina trudit ćemo se da pratimo potrebe klijenata i tržišta. Smatram da izmjene trebaju doći onda kada za njima ima potrebe i kada su dovoljno utemeljene. Mjesto na kome se sada nalazimo a priori trebamo održati. Kvalitetan sistem obrazovanja je složen sistem. Sastoji se od kvalitetnog stručnog kadra, moderno i funkcionalno opremljenih prostorija za rad kao i zdravim prostorom i okruženjem u kome se radi. Mi smo do sada ostvarili sve navedene uvjete ali tržiste ne miruje, a ni mi s njim. Idemo u korak s vremenom i svakodnevno se i mi kao nastavni kadar edukujemo i usavršavamo. Također napredujemo i na  prostornom uređenju. Trenutno su nam u izgradnji sportska dvorana, fitnes centar,  paviljon od recikliranog materijala kao kutak za studente i mnogi drugi objekti od koristi. To su samo neki od planova čiju realizaciju smo već  započeli.