Prečice

U Tuzli uspješno održan šesti Forum o domaćoj proizvodnji u organizaciji BDC-a BURCH univerziteta
May 07, 2018

U Tuzli uspješno održan šesti Forum o domaćoj proizvodnji u organizaciji BDC-a BURCH univerziteta

U petak, 4. maja održan je šesti po redu Forum o domaćoj proizvodnji u prostorijama Bosanskog Kulturnog Centra u Tuzli, u organizaciji Business Development Club (BDC) - Studentskog poslovnog kluba koji djeluje u sklopu Fakulteta za ekonomiju i društvene studije Internacionalnog Burch univerziteta.


Tema ovogodišnje panel diskusije bila je „Novi marketing trendovi na domaćem tržištu“. Forum o domaćoj proizvodnji je jedinstvena prilika da se predstave stvarne prepreke na koje marketing u Bosni i Hercegovini nailazi, te je panel poslužio tome da se ukaže na moguća rješenja i potencijale.

Učesnici panel diskusije bili su iz različitih polja marketinga te su time dali svoju percepciju istog, a moderatorica je bila je voditeljica Federalne televizije, Amina Hodžić koja se pobrinula da panel protekne u najboljem redu. Na samoj panel diskusiji jako bitne informacije iznijeli su naši panelisti: Tatjana Paunoski rukovodilac marketing službe Bingo d.o.o., te Armin Hodžić rukovodilac sektora marketinga i prodaje za As Holding kao predstavnici realnog sektora, Ejub Kučuk, CEO MITA Group i Kemal Balihodžić ,CEO UpTrend Marketing Solutions, obojica ispred svojih marketing agencija, te profesor Mersid Poturak sa Burch univerziteta. Svi su nastojali naglasiti važnost marketinga u poslovanju, i objasniti prisutnim studentima kakvo je stvarno stanje na tržištu kada je isti u pitanju, te šta se zapravo dešava iza kulisa.

O samom uticaju Foruma govore i sponzori i ustanove koje su podržale njegovu realizaciju, a od kojih su neke: Vanjskotrgovinska komora BiH, Kantonalna privredna komora Tuzla, Privredna komora FBiH, Privredna komora RS, te Udruženje „Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u BiH“. Svoju podršku su također pružili prof. dr. Damir Marjanović, rektor Burch univerziteta, koji je sa uvodnim obraćanjem istakao značaj ovakvog događaja, a posebno činjenicu da je isti u studentskoj organizaciji. Sponzori koji su pružili podršku organizaciji ovog događaja i time pomogli ne samo studentima nego i sebi, su sljedeće kompanije: BKC Tuzla, Global d.o.o., Stella d.o.o., HaTrans d.o.o., Restoran i Picerija Azzuro, Hotel Tuzla, AS Group, Lović & Co.

U toku diskusije pričalo se šta za svakog od navedenih panelista marketing predstavlja, kakvo je viđenje marketinga na našem tržištu trenutno te gdje se nalazimo u odnosu na ostale zemlje i sa kakvim se izazovima kompanije susreću. Kako je gospodin Hodžić izjavio potrebno je prije svega shvatiti stvarne potrebe tržišta i šta zapravo privlači kupce kada je u pitanju određeni proizvod. Tatjana Paunoski je dodala da je potrebno i imati u vidu izdvojeni budžet koliko i targetiranu populaciju obzirom da nije sve na stvarnom tržištu kao u knjigama.

U toku panela Ejub Kučuk i Kemal Balihodžić su se složili da je zaista od ključne važnosti za marketing kompanije da slušaju svoje klijente sa njihovim idejama i željama ali i da uzmu u obzir želje krajnjih kupaca kojima je reklama namijenjena ne bi li projekat bio uspješan.

Jedan od glavnih zaključaka same diskusije donio je profesor Poturak rekavši da se marketing ne može raditi bez stvarnih i realnih primjera sa našeg tržišta ali isto tako da se tržišna dešavanja ne mogu odvojiti od teorijskog znanja, koje bi se opet trebalo pružati uz priču sa iskusnim ljudima iz te branše koji su svjesni šta će studentima, koji su bili većinski gosti foruma, biti zapravo od koristi.